"Matriu de projectes sòcioambientals"

Matricària es una associació sense ànim de lucre que persegueix explorar i redefinir les relacions que establim amb el medi que habitem.

"Matricària" es un gènere de plantes amb flors, comunament conegudes com a camamilles. El seu significat és ventre o matriu, significat que inspira el nom de l'organització i esdevé una declaració d'intencions.

Ens definim com una organització que vol ser matriu d’iniciatives socials i ambientals que contribueixin a la transformació de la relació entre la persona, la comunitat i la naturalesa.

Visionem una societat on la persona es senti identificada amb l’entorn que habita, i per tant ens hi relacionem d’una forma més justa, empàtica i ecològica en tots els àmbits de la nostra vida.

L’assoliment d’aquesta fita, es indissociable i passa per la justícia social i ambiental com a valors necessaris en els quals emmarcar-nos, i desgranant: la igualtat d'oportunitats, les relaciones ecològiques, la proximitat (productiva, de consum i comunitària), i el respecte al territori com a part essencial i base sobre la que treballar.

Treballem des de 4 objectius estratègiques:

•    El reforçament o la creació de vincle entre la persona i el territori que habita.

•    La cura, sensibilització i protecció del patrimoni natural i cultural.

•    La cohesió social i comunitària.

•    El desenvolupament dels territoris basat en les singularitats i identitats territorials.